Magyarország

Év Honlapja díjat nyert a Baumit

Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Baumit Kft. vállalati honlapja kereskedelem kategóriában megszerezte a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű "Az Év Honlapja" díjat.

2021.02.10.

2020-ban is megrendezésre került az Év Honlapja verseny, amelyen a legrangosabb hazai weboldalak és alkalmazások mérettetik meg magukat. 26 kategóriában rekord számú, 289 nevezés érkezett, amelyeket felhasználói élmény, arculat, tartalom, reszponzivitás és a funkcionalitás összetettsége alapján bírált el a szakmai zsűri. 

Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Baumit Kft. vállalati honlapja Kereskedelem kategóriában megszerezte a legrangosabb, legmagasabb presztízsű "Az Év Honlapja" díjat. A zsűritől kapott értékelés szerint a baumit.hu a kor igényeinek megfelelő tálalásban mutatja be a cég rendkívül változatos és gazdag tartalmát, termékeit és szolgáltatásait.



Kereskedelem kategória:

A kategóriában nevezhetőek olyan értékesítéssel kapcsolatos információkat tartalmazó weboldalak, melyek nem nyújtanak lehetőséget tényleges online vásárlásra. Elsősorban tájékoztató jelleggel működnek, adott termékekről, márkákról, szolgáltatásokról nyújtanak tudnivalókat, mellyel segítik a látogatókat az eligazodásban. Napjainkban a túlzott információáradat miatt szükség van a letisztult, mégis figyelemfelkeltő és látványos kivitelezésre, mely segíti a megkülönböztetést a piacon.


Az elbírálás szempontjai:

Design
A honlap vizuális megjelenése (színvilág, layout, tipográfia, grafika, stb.) támogatja-e a megadott célkitűzést, mennyire van összhangban a honlap tartalmával, azaz az összkép milyen benyomást kelt a látogatóban. Fontos az is, hogy mennyire kreatív a vizuális tartalom megjelenítése.

UX – User Experience
A felhasználói elégedettség és maga az élmény sok szempontot magába foglaló zsűrizési szempont. A legfontosabb, hogy a látogató könnyedén és gördülékenyen tudjon böngészni az oldalon. Ma már azonban az is elengedhetetlen, hogy a honlap megoldásaival szórakoztatni tudjon és figyelemfelkeltő, hasznos tartalommal bírjon, azaz képes legyen visszacsábítani az érdeklődőt.
 
Kategóriának megfelelő tartalom (súlyozott pontszám)
Miután a versenyben különböző kategóriákban lehet nevezni, a tartalmat nem lehet általában értékelni, kizárólag csak a konkrét kategória jellegzetességeinek megfelelően. Fontos szempont, hogy a honlap tartalmi része mennyire támogatja a nevezésben megadott marketing célkitűzés megvalósítását. De további szempontokat is figyelembe kell venni (pl. a kereskedelmi kategóriában induló honlapok - az üzleti szolgáltatás minősége mellett - mennyire felelnek meg a kötelező jogi előírásoknak). 

Kreativitás
Kiemelkedő egy oldal több szempontból lehet, de ezek közül a leginnovatívabb, ha kreativitásunkkal merünk újat alkotni és aktivizálva a felhasználót bevonjuk a tevékenységünkbe. A zsűri ennél a szempontnál a legjobban a nevezők ötleteit és találékonyságát értékeli a weboldalakban.

Reszponzivitás
A felhasználó eszközéhez/eszközeihez alkalmazkodó rugalmas webdizájn ma már elengedhetetlen feltétele egy jó honlapnak, éppen ezért értékeléseink során alapvető követelményként tekintünk rá.