Magyarország

Kétszeres „Az Év Honlapja” díjazott a Baumit

2022.01.26.

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az Ipari weboldalak kategória Minőségi Díj alkategóriájában vehette át az elismerést.

minosegi_dij_2021

2021-ben is megrendezték Az Év Honlapja pályázatot, amelyen a legrangosabb hazai weboldalak és alkalmazások mérettetik meg magukat. 28 kategóriában rekord számú, 331 nevezés érkezett, amelyeket a felhasználói élmény, arculat, tartalom, reszponzivitás és a funkcionalitás összetettsége alapján bírált el a szakmai zsűri. 

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Baumit Kft. vállalati honlapja 2020 után 2021-ben ismét díjat nyert Az Év Honlapja pályázaton. A zsűri véleménye szerint az oldal jól kezelhető, könnyen navigálható és a külalakja is igényes” – mondta Nagymányoki Cintia, a Baumit Kft. marketing vezetője.

Ipari weboldalak kategória

Ezen kategóriába olyan vállalkozások weboldalai tartoznak, amelyek ipari tevékenységet végeznek. Célja, hogy a többi kategóriába nehezen besorolható ipari létesítmények, beszállítók külön figyelmet kapjanak. Az itt pályázó baumit.hu weboldal elsődleges célkitűzése, hogy átfogóan informáljon a vállalat tevékenységéről, működéséről és profiljáról. 

A Minőségi Díj

A Minőségi Díj egy minőségi tanúsítvány, amelyet olyan honlapok kaphatnak meg, melyek a zsűri szerint kiemelkedő minőségűek, illetve érdemesek a Minőségi Díj tanúsítványának viselésére.

A baumit.hu 2020-ban elnyerte az „Az Év Honlapja” díjat

ev-honlapja-2020

A Baumit Kft. vállalati honlapja Kereskedelem kategóriában 2020-ban megnyerte a legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” díjat. A zsűritől kapott értékelés szerint a baumit.hu a kor igényeinek megfelelő tálalásban mutatja be a cég rendkívül változatos és gazdag tartalmát, termékeit és szolgáltatásait.

Kereskedelem kategória

A kategóriában olyan értékesítéssel kapcsolatos információkat tartalmazó weboldalak nevezhettek, amelyek nem nyújtanak lehetőséget tényleges online vásárlásra. Elsősorban tájékoztató jelleggel működnek, adott termékekről, márkákról, szolgáltatásokról nyújtanak tudnivalókat, mellyel segítik a látogatókat az eligazodásban. Napjainkban a túlzott információáradat miatt szükség van a letisztult, mégis figyelemfelkeltő és látványos kivitelezésre, mely segíti a megkülönböztetést a piacon.

Az Év Honlapja pályázat 2021

 „Az Év Honlapja” pályázat 331 honlap, applikáció, kreatív és technológiai megoldás, valamint digitális marketing kampány nevezésével zárult, összesen 28 kategóriában.

A kategóriák közül továbbra is a Szolgáltatás (38) és az E-kereskedelem (30) a legnépszerűbbek. Emellett ’Az Év Applikációja’ (22), a B2B (24), az Oktatás (26) és az Ipari weboldalak (16) kategóriákban is szoros verseny alakult ki.

www.azevhonlapja.hu 

A neves szakértői zsűri az alábbi szempontokat vette figyelembe a pályázatok elbírálásakor

  • Design

A honlap vizuális megjelenése (színvilág, layout, tipográfia, grafika stb.) támogatja-e a megadott célkitűzést? Mennyire van összhangban a honlap tartalmával, azaz az összkép milyen benyomást kelt a látogatóban? Fontos az is, hogy mennyire kreatív a vizuális tartalom megjelenítése.

  • UX – User Experience

A felhasználói elégedettség és maga a felhasználói élmény sok szempontot magába foglaló zsűrizési szempont. A legfontosabb, hogy a látogató könnyedén és gördülékenyen tudjon tájékozódni, böngészni az oldalon. Ma már azonban az is elengedhetetlen, hogy a honlap megoldásaival szórakoztatni tudjon és figyelemfelkeltő, hasznos tartalommal bírjon, azaz képes legyen visszacsábítani az érdeklődőt az oldalra.

  • Kategóriának megfelelő tartalom (súlyozott pontszám)

Miután a versenyben különböző kategóriákban lehet nevezni, a tartalmat nem lehet általánoságban értékelni, kizárólag csak a konkrét kategória jellegzetességeinek megfelelően. Fontos szempont, hogy a honlap tartalmi része mennyire támogatja a nevezésben megadott marketing célkitűzés megvalósítását. Az elbírálás során többek között olyan további szempontokat is figyelembe vesznek, hogy a kereskedelmi kategóriában induló honlapok – az üzleti szolgáltatás minősége mellett – mennyire felelnek meg a kötelező jogi előírásoknak. 

  •  Kreativitás

Egy oldal több szempontból is kiemelkedő lehet, de ezek közül a legfontosabb, hogy a felhasználót bevonjuk a tevékenységünkbe. A zsűri ennél a szempontnál a legjobban a nevezők ötleteit és találékonyságát értékeli a weboldalakban.

  •  Reszponzivitás

A felhasználó különböző kommunikációs eszközeihez alkalmazkodó „rugalmas” webdizájn ma már elengedhetetlen feltétele egy jó honlapnak, éppen ezért a pályázatok értékelése során alapvető követelményként tekintett erre is a zsűri.